Tuesday, September 28, 2010

MATIKAH perjuangan MAHASISWA??


Aku berasa agak terkiilan apabila tidak dapat ke Mahkamah Jalan Duta petang td (2.00-28/9/2010) kerna ada kelas..hihihihi..tp kelas lagi penting....apa yang lebih mendukacitakan apabila kes saman pemula UKM4 ditolak oleh mahkamah...maka dengan ini seksyen 15 AUKU boleh diterima pakai...

maka dengan ini AUKU masih lagi terpakai dan mengusai dengan menggila di seluruh universiti di Malaysia..aku terasa amat terkilan kerana selama 53 tahun kita merdeka, mahasiswa diperbudakkan..mahasiswa hanya dibenar berfikir dalam kotak kursus yang diambil di universiti semata-mata..seolah-olah universiti menjadi tempat perindustrian memproses tenaga kerja semata-mata..bukannya tempat untuk memajukan rakyat dan mewujudkan 'civil society'..

pemerintah harus sedar, apa yang mereka buat akan memberi kesan kepada seluruh rakyat, bukan hanya masyarakat luar kampus..jadi, mahasiswa perlu di beri hak untuk menambahbaik apa yang dilakukan oleh kerajaan..mahasiswa sepatutnye digalak untuk berfikir menyelesaikan masah rakkyat kerna mereka adalah golongan terpelajar yang mempunyai bayak masa untuk memikirkan penyelesaian kepada segala permasalahan yang timbul.mahasiswa juga perlu diberi peluang untuk membentangkan idea-idea tersebut dengan pelbagai cara seperti mengadakan diskusi,rapat umum,syarahan dan perbahasan dengan pemimpin sendiri..supaya rakyat dapat merasai hadirnya mahasiswa di negara kita..

adakah selepas saman pemula UKM4 ini ditolak, momentum pergerakan mahasiswa akan berubah?? sama2 kita lihat....ini akan di diskusikan oleh pihak2 terlibat..

setakat ini saja penulisan kali ini..nanti akan ku update lagi dengan cerita sensasi..hahahaha..

p/s : terima kasih sudi meluangkan masa bersama penulisan ku ini..lps diskusi tu..bru aku akn tulis cerita selanjutnya..

2 comments:

  1. maaf yen..stkt ni aku lom dpt jmpe lg org berkenaan..so, xde cerita lg..xlleh reka cite..kn kne msuk jail..sbb menipu..hahaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...