Thursday, October 14, 2010

PROTON INSPIRA ganti WAJA...




gambar mintak ngn pakcik google..


ni lak macam biasa la..curi kat berita harian online..

Bagus dari luaran pada gambar..first time aku tgk macam tertarik...tapi aku pun belom tgk yang betulnya.adakah betul macam ni rupanya? tunggu dan lihat...pergh gua ckp..ada mcm BMW ngn LANCER..lawa siot...tp pakai enjin pe? copy yang jepun jugak ke? ke still pakai waja punye? aku belum dpt lg spesifikasi betul kereta tu..ada cerita kata guna enjin mitshubisi tapi dipertingkatkan dengan pemanduan proton...tp aku dah taw harganya..

RM 79,888 - RM95000

woit!! kereta pe ko buat sampai mahal camtu??ko nk sape pakai ni? rakyat jelata ke ko nk import je? tp yang aku pelik bila..............



dulu kecoh bila kereta proton yang dijual di arab saudi lebih jauh murah..nak taw berapa harganya??

proton perdana - SR36,100
proton gen2 - SR33,600
proton waja - SR37,950

agak2 nya dalam ringgit malaysia berapa?


Riyal adalah unit Mata Wang Saudi Arabia dengan kod SAR.
Tukaran 1 Riyal kepada Ringgit Malaysia pada hari ini
1 [Saudi Arabia] Riyal = 0.8663 [Malaysia] Ringgit
(nilai tukaran pada 19 jun 2010)



korang agak2 la berapa harga...lepas tu banding ngn harga di malaysia.....hahaha..orang malaysia kene tipu lagi..

woit!! dulu apa kes ko jual kereta proton kat arab saudi jauh lebih murah dari negara kelahiran kereta ni?? ni kes kera di hutan disusukan..anak dirumah mati kelaparan..

BANGANG PUNYA KERAJAAN..nak rakyat derita...ko buka syarikat tu pun guna duit rakyat la..lepas tu ko nak NYAYA kn rakyat?????? bagi la potongan 50%...kah3..


p/s : lepas ni, nak beli kereta proton, beli kat arab saudi..kat sana lagi murah,sebab penasihat proton orang arab..kah3...kawan2 aku kat mesir, beli kereta inspira kat aku sebuah..esok aku bank in...kah3!! nak beli kereta malaysia pun kne import jugak ke??


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...