Saturday, December 11, 2010

POLIS LAGI..


menggelabah betol polis ni..kah3...

macam bodoh lak aku tengok..orang nak berkumpul secara aman pun x boleh..padahal yang duk berkumpul tu buat benda baik..risaukan golongan rakyat tertindas..

aku tahu..polis tu mesji juelz..sebab diorang ada kuasa..tapi xde pengaruh..ada jawatan tapi xde akal..kah3...polis itu bahlul sungguh..ikut je cakap UMNO-BN taik British tu..

woi polis..celik la mata sikit..ko diperguna la...jangan jadi bangang wal bahlul...

salah ke kalau mahasiswa dan anak muda turun ke jalan untuk membantu rakyat? salahkah anak muda mahu membawa perubahan sosial ke arah yang lebih baik..

UMNO-BN ni memang kejenya nak bodohkan orang melayu..sangat lah takut hingga terkencing kalau nampak anak muda menjadi suara rakyat.

UMNO-BN ADALAH TAIK BRITISH!

Monday, December 6, 2010

BUKAN AKU YANG TULIS BERUK..

image

INI BUKAN AKU YANG BAGITAHU..

TAPI GOOGLE YANG BAGITAHU…

BAHAWA..KALAU ANDA TULIS “BERUK” PADA SEARCH GOOGLE…

ANDA AKAN TAHU APA ITU BERUK PADA CARIAN PALING ATAS…KAH…KAH…KAH…..

BERUK DAH FEMES….

ANJING UMNO-BN PENAKOT!

image

image

betopi besi melawan berkopiah..

pembawa banner melawan trak…

pembawa semangat melawan anjing taik…

kah…kah..kah…woit polis, fru, pga yang ke masjid negara semalam diminta berhenti kerja la weh….

ko nak lawan rakyat yang bawa mesej untuk kebaikan ko jugak…bahlul wal bangang wal sebab punya polis…

siap la ko…lain kali aku turun lagi…meh jumpa aku di jalanan lagi!

aku nak kenal sekor-sekor orang yang menyorok belakang jubur polis ni..

penakot…

woit UMNO-BN…

JOM LA LAWAN DIJALANAN…

APA YANG BELAKU SEMALAM?

ANAK MUDA JANGAN DI PERKECILKAN..KELAK DIRIMU AKAN MERANA..

DSC04546DSC04553DSC04554DSC04560DSC04566DSC04570DSC04571DSC04572

JANJI KU PADA RAKYAT..

TUJUH JARI DIKERAT,

TIGA JARI BERSEKUTU.

JANGAN KAU LARI WAHAI PENGKHIANAT,

BILAMANA KAMI TELAH BERSATU… 

AKAN KU BELA DIKAU KERANA AKU TIDAK MAHU ANAK CUCUKU MERANA..

KERANA AKU JUGA RAKYAT SEPERTI KAMU…

Sunday, December 5, 2010

TAHNIAH BUAT MEREKA..

buat mereka yang berani turun ke jalanan hari ini..kerana menuntut agar hak air dipulangkan kepada kerajaan negeri..

hari ini..langit, tanah, angin, awan dan burung telah menjadi saksi pada perjuangan kita..beberapa orang “orang kita” ditajan polis..janji mereka untuk di lepaskan..tapi bila??

hari ini..anak muda dan mahasiswa begitu kental menentang kekejaman regim…kekejaman UMNO-BN..batapa sedih dan pilu apabila melihat masjid diserang “water canon”..makcik dan dara dilempar gas pemedih mata…

namun, jiwa kental anak muda masih bersama rakyat..masih bersama kerajaan negeri untuk memastikan hak-hak rakyat terpelihara..hari ini…rumah ALLAH telah menjadi saksi kekejaman dan salah laku polis..

salahkah tindakan rakyat untuk berjumpa TUANKU? rakyat ingin mengadu pada TUANKU bahawa kami, rakyat di tindas…harta kami dirampas..tetapi, UMNO-BN terlebih dahulu melepaskan “anjing-anjing” mereka untuk menghalang rakyat bersuara..

UMNO-BN PENGECUT…hanya mampu berselindung dibelakang jubur polis…mengapa tidak membenarkan rakyat berjumpa Tuanku? sesungguhnya POLIS TERSEBUT TELAH DERHAKA PADA YANG DIPERTUAN AGONG..mereka bersikap biadap dengan rakyat yang membayar gaji mereka dengan titisan peluh diketiak..

mereka tidak sedar…bahawa nasi yang ditelan..air yang diteguk adalah hasil dari peluh rakyat yang teraniaya..HANYA MASA YANG MENETUKAN BAHAWA REGIM KEJAM INI AKAN BERKUBUR SUATU MASA NANTI….

Wednesday, December 1, 2010

RAYAK DIFIKIR BODOH

MAAF SEBAB TERLALU LAMA TIDAK UPDATE BLOG INI SEBAB AKU EXAM..3.12.2010 PAPER LAST..huhuhu

selepas menyepi seberapa ketika..hari ini aku terasa bertanggungjawab untuk menulis walaupun waktu ini sepatutnya diisi dengan ulangkaji..kerana apa? kerana aku tidak mahu rakyat miskin kota terus diperbodoh sebodoh-bodohnya..kerana aku tidak mahu mahasiswa hanya memandang universiti adalah universiti semata-mata..

biar aku hurai satu persatu hari ini..mungkin penulisan kali ini agak panjang dan pembaca akan kebosanan..jadi akan aku selitkan beberapa hilai tawa supaya tidak menjemukan..

KERAJAAN BAGI BONUS RM500 KEPADA KAKITANGAN KERAJAAN..

kebanyakan kakitangan kerajaan hari ini pulang dari pejabat tersenyum riang hingga ternampak gigi..”yes, aku dapat RM500…boleh buat beli lampin anak..boleh beli lauk sedap untuk anak-anak dan isteri”..kesian mereka..dah berbulan hanya makan ayam..lama tidak merasa udang dan sotong..apatah lagi anak sulong aku si Ali, suka sangat makan sotong…tapi sebelum ini duit hanya cukup untuk makan biasa je..xpelah..hari ini sebagai hadiah 5A UPSR…ayah beli sotong untuk Ali ye…” bisik hati seorang ayah..

namun…bila tiba di stesen minyak..Harga minyak petrol RON97 dinaikkan sebanyak 15 sen kepada RM2.30 seliter mulai esok berikutan harga pasaran minyak dunia semasa…HAH!!!…terkejut beruk sang ayah membacanya…macam mana ni..cukup ke RM500 tu untuk tampung kenaikan harga minyak untuk tahun ni?

nampaknya Ali x dapat lagi la makan sotong lepas ni..ini mungkin kali terakhir baginya..rungutan si Ayah Ali bukan lah rungutan dia sahaja..ia adalah rungutan semua..

cuba fikir sejenak..mengapa kerajaan beri RM 500 sekali gus dengan kenaikan harga minyak? kerana rakyat nak gula-gula kan rakyat..kerana UMNO-BN tidak mahu rakyat marah dengan kenaikan harga minyak..maka, kalau rakyat marah..kerajaan lantas berceloteh bahawa rakyat tidak bersyukur dengan pemberian bonus RM500…

WOIT BODOH!…cukup ke RM500 tu untuk tampung kenaikan kos taraf hidup akibat kenaikan harga minyak 15 sen? bila minyak naik..maka, secara automatik harga barangan akan naik..ini adalah formula yang cukup mudah untuk difahami..lepas tu akan ada la gesaan daripada kerajaan untuk peniaga turunkan harga barang…

kah..kah…kah…ini satu lagi kerja bodoh..dah la peniaga yang jual sayur  dan buah tu miskin papa kedana..bekerja dengan segala kudrat yang ada..terpaksa tanggung kos minyak untuk dijual..bila sampai di pasar kene jual pada harga murah…BODOH dan CELAKA punya UMNO-BN..dah la pakcik tu miskin..nak miskin kan lagi ke? kalau betul-betul cakna rakyat..turun la harga minyak..

kita bukannya negara thailand dan singapura..negara kita mempunyai minyak sendiri dan kita mengeluarkan minyak sendiri..megapa perlu ikut harga semasa dunia? x perlu la nak bandingkan dengan singapura wahai ahlul bangang…

kesimpulannya ini adalah taktik nak rompak duit rakyat secara halal..kerajaan dah xde duit sekarang..berhutang keliling pinggang..kalau dikira dicongak..setiap rakyat mempunyai hutang sebanyak RM14 000…siapa yang baru nak kahwin tu fikir-fikir kan lah ye…anda berhutang dengan bank dunia….

ADAKAH KITA MAHU MELIHAT RAKYAT SEPERTI INI?

image

KALAU NAK TAHU APA SEBENARNYA BERLAKU…KLIK DI SINI

Friday, November 26, 2010

KAN AKU DAH CAKAP…

image

ulang balik…kan aku dah cakap dulu kat SINI…hehehehe..aku cakap pe? ahh..tgk sendiri lah..malas aku nak ulang..

jap2..aku tengah exam sekarang ni..jadi x sempat nk up to date ngn berita sensasi n nak koen..aku komen mana yang penting dan sempat je

hahaha…PRU dah nak start ni…BN dah mula nak main kotor..hahaha..Najib taw kalau pakatan pandai main bola jaring..nak di ajak lawan bola keranjang..hahaha..mati la pakatan..sebab masa main igt kan tengah main bola jaring..soo, x berlari..BN pulak dah beratus hari berlatih…

hahaha….ini adalah tandanya UMNO-BN dah nak mampus..najib buat baik suruh SPR tetapkan persempadanan pilihan raya..sebab pe? penting ke?

sebenarnya najib nak ambil langkah keselamatan berjaga-jaga..cuba fikir..BN hanya mempunyai kuasa kuat di pendalaman sabah dan sarawak..maka, dia pecahkan perlimen dan adun kepada yang lebih kecil untuk memperbanyakkan adun mereka…sebab mereka taw..mereka hanya berkuasa kukuh disana..

cara lain..mungkin kinabatangan di sabah adalah sebuah daerah di selangor untuk memperbanyakkan adun mereka dan memenangi kawasan pakatan rakyat..kah3..

Wednesday, November 24, 2010

POLIS HANYA DIBEKALKAN PISTOL AIR

image
Keluarga Ho Chei Hang, 32 mendakwa wujudnya perbuatan khianat ketika lelaki itu ditembak polis pada 16 November lalu.

“Ini salah guna kuasa dan menembak sesuka hati,” kata peguam Keppy Wong, yang bercakap bagi pihak keluarga mangsa di pejabatnya di Pandan Indah hari ini.
Wong percaya tindakan polis berkenaan adalah tidak wajar kerana tiada senjata api mahupun sebarang jenis dadah yang dijumpai di kereta mangsa.

Peguam itu juga mendakwa Ho tidak diberikan sebarang amaran ketika anggota polis yang tidak berseragam dan mengenalkan diri mereka melepaskan tembakan. Mereka juga dikatakan tidak melepaskan tembakan amaran mahupun cuba menghalang kereta yang dipandu oleh mangsa

KOMENTAR : hahaha..lepas ni..KEMENTERIAN PERTAHANAN dan KEMENTERIAN KESELAMATAN DALAM NEGERI perlu bersepakat untuk melulskan akta supaya polis dibenarkan menggunakan pistol sebenar..

ini kerana..polis hanya dibekalkan pistol air dan ini menyukarkan pihak polis membanteras jenayah..disebabkan pistol air..polis terpaksa menembak bertalu-talu hingga habis basah orang yang ditembak..malah, polis juga terpaksa menembak terlebih dahulu supaya penyerang berasa malu kerana bajunya telah basah.

oleh itu..saya menyeru agar parlimen membahaskan akta baru untuk membenarkan polis menggunakan pistol sebenar supaya polis hanya perlu menembak sekali sahaja sebelum penyerang keluar dari kenderaan..ini juga perlu untuk mematikan saksi utama kes supaya forensik dan penyiasat boleh melakukan kerja dengan cuai seperti kes INI…..hahahaha

NYAWA ARWAH BUKAN MAINAN

Memetik berita dari malaysiakini :

image

Seorang saksi dalam perbicaraan kes pembunuhan Aminulrasyid Hamzah hari ini mengakui bahawa beliau bertindak cuai dalam penyiasatannya.

Cif Insp Mazli Jusoh mengakui demikian ketika ditanya peguam Salim Bashir dalam perbicaraan hari ini.

Katanya, beliau telahpun mengetahui bahawa kes tersebut melibatkan tembakan senjata api ketika tiba di lokasi jenayah di Seksyen 11, Shah Alam.

Ketika ditanya, Mazli mengakui bahawa beliau tidak menemuramah anggota polis yang berada di tempat kejadian.


Ditanya lanjut, beliau juga bersetuju bahawa kenderaan polis yang mengejar mangsa merupakan bahan bukti sekunder dalam penyiasatannya.


Dalam jawapannya, Mazli berkata beliau pada masa itu telahpun mengetahui bahawa sebanyak tiga buah kereta peronda terlibat mengejar mangsa.

Mazli juga mengakui tidak bertindak merampas apa-apa senjata api yang digunakan oleh anggota polis berkenaan, mahupun pakaian mereka untuk mengesan individu yang bertanggunjawab melepaskan tembakan.

komentar : kah3..ini satu lagi lawak sedih…bergelak ketawa dalam tangisan sayu..ko igt nyawa Arwah tu mcm nyawa katak ke? main pijak2 sampai mati atas jalan..lepas tu biar kering..hahaha

kalau kucing aku mati skali pun..aku akan pergi siasat kenapa kucing aku mati..mungkin ada orang yang bunuh kucing aku..atau kucing aku sakit..atau kucing aku bunuh diri..kah3…

seriusly..ini satu lawak bodoh dan bangang..sengaja buat-buat cuai n x ambil bukti serta keterangan dengan tepat..bodoh tol..kalau aku jadi PM…dah lama aku pecat polis/forensik/penyiasat camni..xde bakat langsung..hahaha…baik ko pegi siasat kenapa katak mati banyak sangat atas jalan…kah3…

SEMOGA ROH ARWAH DICUCURI RAHMAT

Tuesday, November 23, 2010

ANWAR DAN PKR

image

MEMETIK DARI MALAYSIAKINI

Satu laporan 'kepincangan' pemilihan PKR, antaranya mendakwa terdapat "campurtangan serius" Datuk Seri Anwar Ibrahim kini tersebar di internet.

Menurut laporan yang disediakan oleh calon ketua Pemuda PKR (AMK) Badrul Hisham Shaharin bertarikh 18 November itu, Ketua PKR cabang Kota Marudu - disebut sebagai "Dr Jurin" - melaporkan bahawa Anwar 'mengarahkannya' memberikan sokongan dan menolak calon tertentu.

Kan aku dah cakap dulu…ada “udang”..klik di SINI...ada yang x nk percaya..bila dah kalah…alamak..kene bagitaw orang ni..supaya keputusan pengundian ditarik balik..hahaha..baik “check” balik..apa yang x kena dalam pemilihan PKR?

pertama…satu ahli satu undi, hanyalah menjemput jembalang masuk dalam PKR (isyam rais pnye statement)

kedua..sistem ini hanyalah menggalakkan pembelian undi oleh orang yang berkemampuan keatas pengundi..maka, calon yang miskin dan tawadu’ x payah nak bermimpi nak pegang jawatan walau anda mati untuk PKR…

ketiga..satu undi, satu ahli, masih lagi tidak releven buat masa sekarang kerana tidak ramai ahli PKR yang keluar mengundi

keempat…sistem ini hanya menggalakkan penipuan dalam kiraan undi seperti kes Azmin ali..ahli PKR 200..tapi mendapat undi 400..

kelima..aku nak gelak…kah3…hahahaha…hak3….

keenam…dah tamat…

Monday, November 22, 2010

EKONOMI MAKSIAT TUMBUH

image

adakah program transformasi ekonomi yang di canangkan najib melalui hub hiburan mampu meningkatkan ekonomi malaysai? jawapanya..YA, boleh…

tetapi pada masa yang sama industri seks juga akan berkembang..kerana hiburan,kelab malam dan arak terlalu amat berkait rapat dengan SEKS..itu kita tidak dapat nafikan..maka, jikalau hub hiburan masih dikekalkan..adakah kita mahu melihat tubuh anak gadis dan wanita di jaja seperti ini?

image

tidak malukah kita bila ada anak melayu turut menjaja tubuh? adakah ini satu transformasi yang cuba dibawa oleh najib? malah…harga bagi anak melayu adalah paling murah..adakah kerana pasaran seks anak melayu jatuh?hahaha

dimana PERKASAm? mengapa PERKASAm tidak melakukan protes kerana harga anak melayu murah? sepatutnya lebih mahal..hahaha..HIDUP meLAYU…hahaha

memang betul kita mahu meningkatkan ekonomi negara..tapi, biarlah dengan cara yang halal..usah lah pergunakan tubuh rakyat yang tidak berdosa..menjadikan malaysia sebagai hub hiburan hanyalah langkah yang pasti untuk meningkatkan sektor pelacuran…kah3…

p/s : anda mahu melanggan pelacur? klik di SINI

SEKATAN SIBER?

siber

kan aku dah cakap semalam..hahaha…PAS pun bersetuju bahawa sekatan siber dengan akta hasutan adalah hanya cara UMNO untuk menutup kesalahan mereka daripada dikatuhui rakyat jelata..

nampaknya, hantu dah makan tuan..hahaha..kalau dahulu MADEY,PAK LAH dengan megah mahu rakyat mendapat capaian internet secara menyeluruh kepada rakyat…dan kini, rakyat dengan bijak menggunakan internet untuk mempamerkan salah laku kerajaan..sekarang “ hantu” dah mula memakan “tuan”nya..hahaha

kini, kerajaan sudah mulai takut dengan internet..internet mula menjadi medium utama untuk penyampain berita seharian..medium utama UMNO-BN sudah mula ditolak kerajaan..rakyat mula muak dengan berita yang menghebahkan “kebaikan” kerajaan UMNO-BN..rakyat sudah mulai sedar dan celik..

namun,kerajaan tidak lah sebodoh lembu,tanpa berbuat apa-apa..maka, hasrat kerajaan mahu menyekat semua ini melalui Akta Hasutan siber mula di gerakkan..kerajaan mula mahu menyekat maklumat sebenar tentang salah laku mereka..maka, ada agenda harus dijalankan..apa agendanya? sama2 kita nantikan

adakah dengan terlaksanya garis panduan berkaitan hasutan dalam dunia siber ini mampu menyekat capaian pengetahuan rakyat tentang salah laku kerajaan? itu sama2 kita fikirkan..

Sunday, November 21, 2010

mata LENSA BAKAL diHARAMkan?

hahaha..ni yang aku petik di malaysiakini..woit Hishamuddin..blog picisan bodoh cam aku punye ni kene di sekat x? atau aku terus di saman? hohoho..takut...

bila fikir balik..demokratik kah malaysia? kaau capaian ke laman sesawang dan blog disekat? teringat kata2 isyam rais..pilihanraya kalau boleh mengubah sesuatu, sudah lama diharamkan..dan ia memang terbukti benar

kalau dahulu mahasiswa mampu mengubah senario politik tanah air..maka pergerakan politik mahasiswa diHARAMkan dengan AUKU..kalau aktiviti aktivisme mampu menarik rakyat ke jalanan, maka aktivis di tangkap dengan ISA..hehehe..kan dah cakap..btol x?

lepas ni..jangan terkejut..internet pun diharamkan..sebab mampu menghasut orang ramai..hahaha..sebab x mahu rakyat jadi celik minda dan bersifat terbuka...hanya 1 je yang boleh di tengok dalam internet..UMNO online..kah3..sebab kat situ sume benda baik..

cukup la menteri2 bodohkan rakyat..daripada ko buat akta dan benda2 mengarut cmni..lagi baik ko pegi sekat laman web lucah yang berlambak dalam internet ni..lagi bagus..ada jugsk faedahnya..x terfikir ke nak buat benda tu? ke kau pun sama tengok lam opis?hahaha

berilah peluang kepada rakyat untuk menghirup nafas kebebasan..nafas pembebasan minda dan jiwa..supaya kita mampu hidup dalam suasana masyarakat yang lebih baik dari sekarang..

Saturday, November 20, 2010

KEMPEN ORANG RAMAI..

FORUM MENENTANG ISA DI PULAU PINANG

Forum bertajuk - ISA: ALAT POLITIK UNTUK PENINDASAN - pada AHAD 21hb November 2010. Forum ini bermula pada pukul 11.00 pagi hingga 1 petang bertempat di KOMTAR WALK, Pulau Pinang.

Kami menjemput bekas tahanan untuk berkongsi situasi politik ketika mereka ditahan bawah ISA.

Kami menjemput bekas tahanan 60an daripada Barisan Sosialis LIM CHOO LEONG

Kami menjemput ABANG MAT SABU bekas tahanan operasi lalang pada tahun 1987

Kami menjempuit V.GANABATIRU anggota HINDRAF pada 2008.

Kami menjemput Tukar Tiub untuk berkongsi penglibatan diri sendiri dalam era-reformasi pada 1998 hingga ditahan dibawah ISA.

SEBELAH MALAM:

JAM: 7.30 - 10.00

TEMPAT : KOMTAR WALK

ADA APA: Musik band DANNY THE RAPPER - WADUH WADUH dan nyanyian

LAGI ? : Tukar Tiub akan membuat Lawak Berdiri/ Stand Up tentang ISA

Semu warga utarak dijemput mai datang. Program ini diusahakan oleh Suaram Pulau Pinang


Friday, November 19, 2010

DAFTAR PEMILIH WUJUD RASUAH?

Nampaknya, cerita mengenai PRU-13 yang mungkin akan berlangsung dalam tempoh yang terdekat makin terbukti..malah, kalau dilihat percaturan pakatan rakyat, sudah dapat dinilai bahawa mereka sudah memulakan kempen untuk PRU-13..

kalau dilihat pada daftar pemilih yang di jalankan..sudah ada cakap-cakap mengatakan bahawa SPR mempunyai pakatan jahat dengan ATM..iaitu pakatan jahat mengenai undi pos..malah ada seorang guru telah ditukar kepada undi pos..

seorang pengundi terlibat tampil berkata tidak tahu menahu mengenai status pemilihnya yang kini didakwa ditukarkan menjadi pengundi pos.

Guru berumur 29 tahun di Sarawak itu berkata, beliau sebelum ini mengundi sebagai pengundi awam.

"Saya tidak tahu (ditukar status menjadi pengundi pos)," katanya sambil memberitahu mengetahui perkara itu daripada seorang pemimpin PAS.

"Dia yang buat semakan dan beritahu saya sudah hilang kelayakan sebagai pengundi awam," katanya yang merupakan isteri kepada seorang anggota tentera yang bertugas di negeri itu.

ini lah taktik yang cuba dimainkan antara SPR dan ATM untuk mengelakkan rakyat mengundi pakatan..ye ke?hehehe...

malah, telah berlaku penambahan undi pos di pulau pinang iaitu sebanyak 630..namun, SPR masih belum memberi keterangan yang jelas mengenai pertambahan undi pos tersebut..di kedah lain sedikit ceritanya..

Azizan yang juga pesuruhjaya PAS negeri malah menuntut Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat SPR berhubung senarai pengundi baru yang dipamerkan baru-baru ini.

Menteri besar itu berkata, seramai 283 orang pemilih baru dikesan didaftarkan Kem Bukit Kayu Hitam.

"Namun setelah disemak, nama terbabit adalah isteri anggota tentera. Peliknya kerana kem itu bukan kuarters keluarga, sebaliknya hanya tempat operasi," katanya yang dipetik dalam laporan tersebut.

Beliau juga menyebut mengenai senarai pemilih di sebuah pengkalan askar wataniah yang juga didapati terdiri daripada isteri anggota tentera.

"Macam mana isteri mereka dibawa ke kem berkenaan kerana itu pengkalan operasi dalam hutan. Tak ada keluarga tinggal di situ," katanya lagi dalam laporan berkenaan.

aish..ada pakatan sulit jugak ke? hehehe..macam si nordin tu cakap? pakatan syaitan..kah3..ini lebih teruk..pakatan bapak segala syaitan dan jin..hahaha..nak bodohkan rakyat lagi ye?

x perlu la main kotor..rakyat dah tahu bahawa undi pos adalah penyelamat kepada BN...cukup la memperguna askar dan polis sebagai talian hayat..tidak cukup dengan askar..isteri-isteri askar pun nak diperguna..

kalau macam ni..x perlu buat pilihanraya..menghabiskan duit je..demokrasi jenis apa? cakap secara senang je la..ini pemerintahan diktator UMNO..kan senang..hahaha..meminjam kata-kata isyam : kalau pilihanraya mampu mengubah sesuatu, sudah lama pilihanraya diharamkan..kah3...

Monday, November 15, 2010

POLITIK KEPARTIAN SATU PENIPUAN

Nampaknya proses pendemokrasian PKR melalui satu ahli, satu undi hanya menjemput jembalang ke dalam parti tersebut..kalau dahulu ada sekelumit manusia yang mengadakan protes semasa pemilihan cabang berjalan, kini calon pula yang menarik diri..apa yang berlaku sebenarnya?

kalau dilihat secara kasar..memang parti ini amat bermasalah sekali disebabkan proses "demokrasi" ini..namun, kita harus sedar, bahawa memang terdapat segelintir manusia yang akan mengambil kesempatan atas proses pemilihan seperti ini, seperti yang berlaku kepada UMNO...politik wang dan salah guna kuasa adalah satu realiti yang x dapat kita lari bila bergelumang dalam parti politik..

kerana kuasa, manusia sanggup buat apa sahaja..kalau semasa pilihanraya, pakatan selalu mendakwa bahawa UMNO dan BN sentisa merasuah pengundi..apa kurangnya dalam proses pemilihan UMNO dan PKR sendiri? walaupun tidak ada pemberian wang secara jelas atau rasuah di dalam PKR, namun pengusaan Anwar didalam PKR berjaya menjejaskan pendemokrasian dalam PKR itu sendiri..

kerana apa? kerana Anwar telah tidak sengaja mempromosikan beberapa ketul calon yang sedang bertanding..apabila Anwar memberikan pandangan sedemikian, maka ia akan mengubah persepsi sesetengah pengundi terhadap calon tersebut.maknanya, Anwar telah menjatuhkan kredibiliti calon yang lain..dan ini amat mengusarkan calon lain..maka keluar la mamat2 PKR yang mengatakan Anwar pilih kasih..Anwar cuba memonopoli pemilihan PKR..Anwar patut berundur..dan mesej ini amat jelas disampaikan oleh ahli PKR sendiri..

ini cukup jelas bahawa dalam mana-mana pemilihan, walhal pilihanraya sekalipun, proses pendemokrasian yang benar2 bersih sukar untuk wujud..rakyat harus faham, bahawa calon yang mempunyai wang dan "kabel" sahaja yang mampu mendominasi undi dalam setiap pemilihan..jika satu calon itu hanya ke masjid dan terlalu tawaduk...maka dia akan kalah dalam pengundian walau ramai orang setuju bawa calon tersebut baik..kerana pengundi tidak hanya melihat kepada amal ibadat sahaja..masih banyak lagi faktor yang mempengaruhi pengundi..

oleh itu,kita harus faham bahawa perkara buruk dalam proses pendemokrasian pemilihan masih wujud apatah lagi bagi parti PKR yang buat pertama kali melakukan pemilihan seperti ini..malah, ini adalah langkah paling berani yang dilakukan Anwar untuk melestarikan demokrasi negara dengan mencuba di peringkat parti sendiri..ini perlu dipuji..tapi, rakyat masih belum faham, bahawa mereka yang mempunyai wang dan kuasa hanya mampu mengusai parti..malangnya Zaid ibrahim tidak mempunyai kuasa yang besar dibelakang seperti yang dimiliki Azmin Ali..

siapa kuasa dibelakang??????


kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Sunday, November 14, 2010

GENDANG PRU-13 SUDAH BERBUNYI

setelah mengamati perhimpunan agong United Malay National Organisation...parti "taik" britis yang tertinggal oleh British ni..dan perkembangan percaturan politik pembangkang..aku dapat rasa pilihanraya ke -13 akan menjelma tidak lama lagi..mungkin tahun depan? siapa yang tahu..ini melibatkan percaturan politik najib..

mengapa sekarang? kerana populariti najib sudah hampir pulih..banyak cakap2 tentang undi di mulut ahli politik..rakyat sudah mula menerima penipuan UMNO..kalau dilihat..buat masa sekarang..UMNO cuba mendapatkan kemenangan melalui pecahan kaum...tetapi mereka cuba nak bermain di gigi air...sebab najib bimbang kalau rakyat sedar mereka memainkan politik perkauman..ye ke ni? x nk percaya? tengok video ni...



wujud isu perkauman bukan? tapi mereka cuba menjadi baik bila di depan rakyat kebanyakan...


kerana apa? kerana KUASA POLITIK....oleh itu..pelbagai taktik penipuan WAJIB DI LAKSANAKAN...antaranya..



tapi Pakatan harus sedar..matlamat UMNO tidak pernah berubah..yang berbeza adalah taktiknya..jadi, buat masa sekarang..cara terbaik untuk Pas,PKR,DAP ialah hilangkan politik perkauman dan raih undi setiap kaum...bukannya mendabik dada bahawa "Kekuatan politik di tangan Melayu"..ini jelas politik perkauman seperti UMNO..

oleh itu Pas wajib berubah..menerima kepelbagaian agama dan kaum dalam mendapatkan undi..jangan terikut dengan HIDUP MELAYU ciptaan UMNO...sebab ini akan merosakkan Pas di mata rakyat..Jangan terlalu taksub untuk mendapatkan undi mengikut pecahan kaum kerana ini menyebabkan semangat perkauman semakin menebal dalam masyarakat..

p/s : pakatan rakyat : SELAMAT BERJUANG.....umno : SELAMAT BERSANDAR DIKUBURAN...

Saturday, November 13, 2010

ANTI PKR?

sekarang ni dah tersebar seantaro dunia maya bahawa GERAKAN ANTI PKR ni mendapat sambutan ramai? ye ke? bermula di selangor dengan program Selamatkan Selangor n juara rakyat..hahaha...nak bodohkan rakyat lagi ke? xnk bagi rakyat celik minda dan bersikap terbuka?

dalam blog tersebut..bermacam cerita dan berita ada..dari sedalam seluar dalam pemimpin hingga ke luar angkasa tempat malaysia penah antar angkawan naik ke ISS dulu dengan "teksi"...hahaha...

malaysiaku yang ku cintai...aku mencintai malaysia bukan kerana bendera dan lagu kebangsaan..apatah lagi gelagak pemimpinya..aku cinta pada malaysia kerana malaysia masih mampu memberikan kebebasan untuk aku berekspresi..bila mana "mata"ku di tikam, aku "buta"..bila mana "tangan"ku dikerat, aku terpinga..bila mana "mulut"ku dikoyak..aku membisu..namun, tidak akan ku izinkan minda ku dipenjara...walau aku mati..ku harap semangat perjuanganku tetap mambara dihati sanubarimu...

SULTAN SELANGOR : RAKYAT HORMATI.

buat pertama kali dalam sejarah..aku dapat melihat seorang "orang penting" dan besar dalam negara menolak untuk mengadakan majlis makan kerana kos yang terlalu tinggi..mengapa hanya sekarang sultan baru sedar bahawa kos untuk majlis makan sutan dan pembesar terlalu mahal? mengapa baru kita dapat saksikan bahawa sultan menjelaskan betapa mahal kos majlis makan untuk pembesar negara..? adakah selama ini murah?

TIDAK...TETAP JUGA MAHAL...

Alhamdulillah..nampaknya sultan sudah sedar..nampaknya sultan tahu kemana wang rakyat patut dibelanjakan..aku harap..ini adalah titik permulaan untuk sultan dan raja duduk semeja makan bersama rakyat..negara kita bukannya dalam peperangan hingga terpaksa mengerakkan 30 orang polis dan bodyguard untuk menjaga sultan..aku rasa majlis makan tu boleh diteruskan..tapi apa salahnya kalau sultan turut sama duduk diatas kerusi plastik tanpa penyandar..apa salahnya kalau raja makan dalam bekas polistrin? jatuhkan maruah raja dan sultan? aku yakin..kalau ada sultan berani menjadi rakyat..insitusi raja akan tetap dipertahankan..dan rakyat sentiasa menyanjungi sultan/raja atas kesederhanaannya

adakah pembesar negara lain tidak malu dengan kesultanan kelantan? apabila Sultan kelantan sendiri menjadi imam...ini yang dinamakan sultan yang baik..x nak percaya??

TUANKU MOHAMMAD FARIS PETRA menjadi imam solat..
untung rakyat kelantan..

selepas itu..kita selidik pula tentang elaun RAJA & SULTAN serta pembesar negara...berapa agaknya???
.........................................................................................................................

Aku mulakan dulu allowances untuk Agong dan Permaisuri Agong.

Elaun untuk Agong dan Permaisuri Agong

Ini adalah dibawah Undang-undang Malaysia Akta 269 (Akta Peruntukan Diraja 1982).
Ini budget tahunan untuk Agong. Akan dibayar secara bulanan kepada Agong. Selain dari elaun untuk Agong ni, mereka masih dapat elaun Sultan di negeri masing masing.

1. Privy Purse - RM360,000 (bermakna bulanan adalah RM30,000).
2. Elaun keraian - RM120,000 (bulanan sebanyak RM10,000)
3. Elaun diraja Istana Negara - RM144,000 (bulanan sebanyak RM12,000)

So, total setiap bulan seorang Agong dapat adalah sebanyak RM52,000.

Elaun untuk Permaisuri Agong ialah

1. Privy Purse - RM67,200 (iaitu RM5,600 sebulan).
2. Elaun keraian - RM21,600 (RM1,800 sebulan).

Total sebulan Permaisuri Agong dapat ialah RM7,400.


Selain daripada tu, setiap tahun Agong dapat lebih RM53 million untuk perbelanjaan istana, sambutan tetamu dan untuk gaji pekerja dia. Breakdown nya adalah seperti berikut

1. Perbelanjaan istana dan sambutan tetamu - RM52,259,100
2. Gaji kakitangan istana - RM1,004,880


Elaun untuk bekas Agong dan bekas Permaisuri Agong

Aku tak pernah tau wujud nya elaun ni. Bermakna setiap bekas Agong yang tukar setiap 5 tahun tu akan dapat elaun bekas Agong dan bekas Permaisuri Agong. Ini adalah dibawah peruntukan Undang-undang Malaysia Akta 270 (Akta Istana Negara Elaun-elaun Diraja 1982) pindaan 2006.

Dibawah akta ni elaun akan dibayar kepada bekas Agong dan bekas Permaisuri Agong setiap bulan untuk seumur hidup. Contohnya lah kan, macam Sultan Azlan (bekas Agong), selain dari elaun Sultan dia dapat tiap bulan, dia juga dapat elaun bekas Agong.

1. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Agong - RM15,180 sebulan.
2. Elaun Diraja Istana Negara untuk bekas Permaisuri Agong - RM4,500 sebulan.


Boleh dikatakan kat Malaysia ni kebanyakan Sultan dah pun jadi Agong, just imagine berapa banyak kerajaan belanjakan untuk kesemua bekas-bekas Agong dan bekas-bekas Permaisuri Agong yang masih hidup?



Pencen khas untuk balu Agong

Ini adalah pencen untuk balu Agong. Bermakna kalau Agong tu mati semasa dia tengah jadi Agong, so balu dia akan dapat pencen ni. Contohnya pencen khas ni Siti Aishah dapat sebab Sultan Selangor mati masa tu dia tengah jadi Agong kan. Kira untung lah Siti Aishah ni sebab dapat pencen khas. Anyway, ini adalah di bawah Undang-undang Malaysia Akta 223 (Akta Pencen Khas Raja Permaisuri Agong 1979).

So, ini lah yang Siti Aishah dapat.

1. Pencen seumur hidup - RM4,500 sebulan.
2. Kereta (cukai jalan dan bayaran pendaftaran percuma) atau wang pukal RM250,000 untuk kereta. Juga dapat RM2,590.87 sebulan untuk driver dan maintenance of car.
3. Rumah Kerajaan yang akan disenggara oleh Kerajaan atau wang pukal RM750,000.




Elaun Sultan dan kerabat (contoh Kedah)

Elaun untuk Sultan dan kerabat kat setiap negeri adalah dibawah peruntukan negeri masing-masing. Setiap negeri ada Enakmen Peruntukan Diraja. Ini contoh untuk Kedah. Basically, kat negeri negeri lain pun lebih kurang sama juga amount nya.

1. Elaun Sultan - RM52,600 sebulan.
2. Elaun keraian Sultan = RM15,480

So, setiap bulan Sultan (contoh disini ialah Sultan Kedah) ialah sebanyak RM68,080.

Untuk Sultanah pulak elaun nya adalah

1. Elaun Sultanah - RM12,000 sebulan
2. Elaun peribadi Sultanah - RM2,600 sebulan.

Sebulan Sultanah akan dapat RM14,600.


Elaun lain lain untuk kerabat ialah
Raja Muda - RM13,000
Raja Puan Muda - RM5,200
Tunku Bendahara - RM4,000
Bini Tunku Bendahara - RM1,250
Tunku Temenggung - RM3,500
Isteri Tunku Temenggung - RM900
Tunku Laksamana - RM3,000
Isteri Tunku Laksamana - RM600


Banyak lagi elaun untuk kerabat bergelar.

Selain daripada tu kerabat-kerabat lain pun dapat allowances juga. Contoh macam anak anak Sultan dapat allowace dalam RM1,000 sebulan and kerabat jauh sikit (bukan anak Sultan) dinamakan kerabat kategori 2 juga dapat allowace sebanyak RM500 sebulan.



Gaji dan allowances untuk Perdana Menteri, Menteri dan Ahli Parlimen

Ini semua adalah dibawah Undang-undang Ahli Parlimen (Saraan) pindaan 2005

Gaji untuk Perdana Menteri, Menteri, MP adalah seperti berikut,

Perdana Menteri - RM22,826.65 sebulan
Timbalan Perdana Menteri - RM18,168.15 sebulan
Menteri-menteri Kabinet - RM14,907.20 sebulan.
Timbalan Menteri-menteri Kabinet - RM10,847.65 sebulan
Setiausaha Parlimen - RM7,187.40

Ahli Dewan Negara - RM6,508.59
Ahli Dewan Rakyat (ni kira MP lah) - RM4,112.79

So, contohnya macam Pak Lah... dia adalah Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan dan Menteri Keselamatan Dalam Negeri dan juga dia adalah MP, so monthly income dia ialah

= RM22,826.65 + (RM14,907.20 x 2) + RM4,112.79
= RM56,753.84.



Ini formula untuk calculate pencen bekas MP.

Pencen:
1/144 x tempoh perkhidmatan (bulan) x Gaji

Minimum pencen dapat ialah separuh dari gaji MP. Bermakna kalau jadi MP satu penggal pun akan dapat pencen paling sikit pun RM2,056.40. Lagi lama jadi MP lagi banyak pencen dia akan dapat.

Gratuity:
1/48 x Gaji x 12 x tempoh perkhidmatan (bulan)

sumber haikal88 forumese.com

.........................................................................................................................

banyak jugak duit ni..duit ni x cukup ke untuk makan wahai raja2 dan sultan? apa kata lau SULTAN DAN RAJA YANG BELANJA RAKYAT minum kedai mamak malam ni...nak?hehehehe

apa pun...bersama kita fikirkan..tentang masa depan negara bangsa kita dahulu..aku dengan tetap pendirian aku bahawa

RAJA ALIM RAJA DISEMBAH,
RAJA ZALIM RAJA DISANGGAH

Friday, November 12, 2010

JAKIM , BABI , ISLAM

hai...macam2 benda berlaku dalam dunia ni..dari sekecil putaran elektron pada setiap atom hingga kepada bilangan planet yang ALLAH ciptakan..x terkira masalah dan ceritanya..apa yang berlaku sebenarnya ni??

situasi sebenar :

Pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari berpendapat Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) tidak boleh masuk campur menyiasat status agama bapa seorang kanak-kanak yang dirotan kerana membawa makanan berlaukkan sosej babi ke sekolah di Sarawak.

lawak la..adakah agama islam perlu menurut Perlembagaan negara? sepatutnya perlembagaan wajib mengikut agama..ini terbukti satu kesilapan besar..satu lagi kesalahan,pada RUKUN NEGARA iaitu keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang..adakah undang2 COMMON LAW yang diguna pakai semenjak zaman british ini adil? sehingga kita mendaulatkannya? apa yang saya nk bincangkan bukan soal politik..tapi perkara yang melibatkan agama..

umum mengetahui bahawa dalam islam, kita wajib mencegah kemungkaran yang berlaku..sabda nabi Muhammad S.A.W : jika kamu lihat kemungkaran, cegahlah dengan tangan.jika tidak mampu, cegahlah dengan lidah.jika tidak mampu, cegah lah dengan hati..dalam situasi tadi..adalah JAKIM tidak boleh menasihati perkara diluar bidang kuasanya??

komen Prof Dr Abdul Aziz Bari :

"Jadi dalam soal ini negeri mempunyai bidang kuasa; Jakim tidak boleh masuk campur. Lagi pun di sisi perlembagaan, JAKIM sepatutnya berada di bawah Majlis Raja-Raja, bukan kerajaan persekutuan.

"Tapi malangnya ini tidak berlaku. Semua agensi Islam persekutuan dikuasai oleh Umno/kerajaan," katanya ketika diminta mengulas arahan supaya Jakim menyiasat status agama budak itu yang bapanya dikatakan Islam manakala ibunya pula Kristian.

ini masalah yang berlaku sekarang..mengapa UMNO/KERAJAAN mahu menguasai agensi islam persekutuan? adakah kerana mereka ingin merekrut tuhan? sepatutnya agensi agama perlu bebas seperti mana suruhanjaya...supaya proses perjalanan program agama tidak dikuasia oleh pengusa politik jijik...jadi..apa yang peting? KERJASAMA...kerjasama untuk kita sama-sama menolak UMNO-BN supaya agama Islam terus hidup subur di Malaysia...

NAK BACA SEPENUHNYA PASAL BERITA INI ? KLIK DI SINI

p/s : buat pembaca yang bukan islam..bukan niat saya memperkecilkan agama anda..itu adalah pegangan dan kepercayaan masing2..namun percayalah bahawa segala peraturan dan undang2 yang terdapat pada HUDUD & QISAS hanya diwajibkan kepada yang Islam sahaja..agama lain masih boleh menyebarkan fahaman masing2..tapi dengan cara yang betul...harap tiada salah faham..

MB KEDAH : TV3 KERJA IKUT CARA ISLAM LA!!



hahaha...mampus la TV 3...keje ikut islam x? pedas juga bunyinya..tu la..lau nak buat liputan berita..biar la telus dan adil..ini apa..cerita pasal BN je..aku pun dah naik meluat ngn perangai media massa ni..saluuuut~~ la MB PERAK...caya lah..tabik spriiiiiing....

Thursday, November 11, 2010

LETAK ANCAK TIDAK SYIRIK?

NAK TAW LEBIH LANJUT?? BACA MALAYSIAKINI

hahaha..aku nak gelak sampai tergolek-golek baca komen ni...ini ulama' negara mana ni? negara papua new guina ke? ataupun afrika? di mana rakyatnya masih percaya pada benda tahyul dan khurafat...nak bodohkan rakyat ye??

mengaji sampai mana mufti ni? aku bukan nak kutuk dia mempunyai ilmu pengetahuan tinggi dalam bidang agama..sebab aku sendiri pun lemah dalam agama..namun, otak yang waras, akal yang sihat mampu menjustifikasikan bahawa meletak ancak dan percaya pada kuasa yang lain selain dari ALLAH(muslim sahaja) adalah syirik...boleh dikatanya tidak berdosa..dah mabuk termakan milo dan susu 1MALAYSIA di Galas ke? kah3....sampai keluarkan kenyataan macam tu..

inilah keadaan rakyat malaysia..masih terlalu percaya dengan amalan karut dan tahyul..aku tidak menyatakan bahawa dunia ini tiada makhluk halus..mereka(makhluk halus) itu ada..namun, kita haram mengakui kehebatannya dan meminta pertolongan dari mereka..mana2 agama dalam dunia sekalipun,walhal makluk asing pun kalau la wujud..hehehe....makluk syaitan ini bersifat jahat dan mesti dijauhi..betul x? dalam agama hindu,buddha,kristian,yahudi sekalipun wujudnya syaitan sebagai kuasa jahat untuk merosakkan manusia..dan manusia harus menjauhinya..

namun dalam konteks sekarang, kita masih terlalu mengakui kehebatan tahyul ini walaupun kita sudah dikatakan maju kononnya..ye..maju dari segi pembangunan fizikal..namun mundur dari segi pemikiran..dalam konteks islam..kita wajib meminta pertolongan kepada ALLAH melalui solat hajat dan doa..namun, bukan melalui bacaan mentera karut dan pasang ancak..ini adalah khurafat..


kita masih lagi yakin, bila stadium roboh..mesti ultraman sedang bergaduh dengan dinasor..maka tok bomoh akan datang dan baca mentera supaya megelakkan raksasa jahat datang...lepas tu baca mentera puji ultraman supaya ultraman sentiasa menjaga kita..itu hakikatnya yg dihadapi sekarang..kita masih bodoh untuk fikir bahawa bangunan itu roboh sebab strukturnya tidak kukuh..kita masih lagi dungu untuk fikir bahawa kelajuan angin boleh menyebabkan bumbung stadium rosak...kita masih bebal untuk fikir kajian tanah perlu dilakukan bagi mengelakkan tanah runtuh seperti di high land tower..

kita ditahap itu kah??? sampai bila kita harus berharap pada tok bomoh dan mentera bodoh itu?? ini menyebabkan otak rakyat malaysia lembab dan terpaksa meniru LANCER untuk jenama INSPIRA supaya ultraman tidak menuduh kita mensyirikkannya...kah3....

MASIH ADA MANUSIA


Memetik berita dari malaysiakini

1)Seorang inspektor forensik menitiskan air matanya ketika memberitahu perbicaraan Aminulrasyid Amzah mengenai kedudukan mayat remaja yang mati ditembak oleh polis itu.

2)Sebelum itu, beliau memaklumkan mahkamah bahawa kedudukan mayat Aminulrasyid amat menyedihkan dan percaya ia telah dialihkan. 3)Katanya, beliau terlihat darah mengalir keluar dari hidung mangsa dan terjumpa sebutir kelongsong peluru di rumput, kira-kira lapan kaki dari kereta. Kelonsong peluru itu dipercayai yang terakhir ditembak yang meragut nyawa remaja itu.


komentar : masih ada "manusia" rupanya...seorang lelaki yang pada aku seorang yang "gentleman", berupaya menangis atas kematian seorang remaja muda..apa yang aku nak komen bukannye mengenai forensik menangis..tetapi tentang arwah aminul...

nampakknya sudah terbukti mayat arwah aminul telah dialih..mengapa perlu dialih? sepatutnya, jika sebarang perkara berlaku, hanya forensik dibenarkan menyentuh dahulu...tapi sebelum forensik tiba...mayat sudah di alih??? ada yang x kene ni..adakah kerana ingin menghapuskan bukti? atau ingin menambah lagi kesengsaraan mayat? atau sebelum arwah ditembak..arwah telah dipukul terlebih dahulu?

pada aku kes ini adalah kes SALAHLAKU TATATERTIB POLIS & KEGANASAN POLIS...

diharapkan nasib arwah dapat dibela seadilnya..bersama kita doakan agar roh arwah dirahmati mengikut agama masing2...

INSPIRA : MALAYSIA BOLEH TIRU.


SALAM 1 DUNIA...hehehe..sebab aku ni adalah aku dan atok (peTUA KITA semua)..kalau sesipa lom penah tengok atok..boleh la ke ruangan tersebut dengan mengklik pada gambar di atas, bahagian tepi kanan anda..buat pembaca blog atok..ini adalah ruangan serius..buka tempat nak bergelak ketawa macam kat blog atok...kat sini senyu sipu2 je kalau lawak sekali pun..(pesanan dari ruangan atok)

hari ini sudah lebih 27 tahun usia PROTON..yang mula dirasmikan pembukaannya pada 7 MEI 1983..di sini aku bukan ingin mempersoalkan mengenai hebatnya INSPIRA..tapi apa yang x sepatutnya berlaku dalam dunia otomotif negara..pada aku, jika seorang manusia sudah berusia 27 tahun graduasi ijazah atau diploma universiti,dia sudah mampu menghasilkan assigment dan thesis tanpa COPY N PASTE segala ayat dan hanya menukar kulit bukunya sahaja..aku rasa kalau pelajar sekolah nak buat macam tu pun,ada rasa malu nak tunjuk pada kawan dan guru..apatah lagi pada masyarakat sekitar..

ini yang berlaku sebenarnya..bermula dengan proton saga keluaran pertama negara..hampir keseluruhan bahagian enjin dan struktur badan mengguna pakai produk mitshubitsi..ok..xpe...sebab masih baru belajar masuk tadika...saya pun dulu belajar menulis, mama saya yang pegang tangan..sama seperti proton ketika itu..mitshubitsi yang mengajar kita hampir keseluruhannya..mungkin tidak dalam pengurusan yang dikawal selia oleh kerajaan..

masuk sekolah rendah..pelbagai variasi kereta keluaran negara yang kita dapat lihat, proton satria,wira,n bla2....bayak jugak la...dan yang terbaru ialah inspira..namun, kereta yang paling laku pada zaman masing2 ialah proton wira..aku xtaw la mana hebat proton wira tu...tp apa yang aku tahu,kereta wira lebih elok dari kereta waja dan gen-2..kenapa kereta model lama lebih elok??

pertama..ada terbaca surat khabar? yang menceritakan bahawa proton mahu menarik balik model waja dan gen-2 keluaran 2004-2008..mengapa tidak pada wira? apa masalahnya? CLOCK SPRING..mengikut proton..jika clock spring rosak boleh menyebabkan air bag keluar dengan tiba-tiba sterusnya mengakibatkan kemalangan kerana panik pemandu..bahaya jugak..hehehe..mengapa kereta proton saga dan wira keluaran terdahulu tidak ditarik balik? tiada masalah besar ke? aku rasa sebab kereta itu semamangnya diimpot sepenuhnya dari jepun tetapi menggunakan "kulit buku" yang berbeza..itu hakikatnya..

mengenai prestasi enjin..aku akui bahawa kejuruteraan enjin proton semakin baik..bertambah pula model2 enjin yang baru dan yang terbaik dari proton,...proton sudah mampu hasilkan enjin sendiri iaitu cam-pro..pada aku ini adalah perkembangan yang amat menarik,namun perkembangan ini amat lah lembab..mengapa sepanjang 20 tahun proton ditubuhkan, tidak di peruntukkan satu dana khas untuk cendiakawan-cendiakawan universiti meningkatkan ilmu kejuruteraan enjin? adakah hanya univeriti malaya sahaja mempunyai bengkel proton? mengapa tidak diperkasakan ke seluruh negara?

adakah kerana kosnya mahal? kalau begitu..mansuhkan projek tenaga nuklear dan bangunan 100 tingkat..aku cadangkan kerajaan tubuh satu sekolah baru iaitu "sekolah kejuruteraan enjin"..disini semua rakyat,sama ada yang berijazah atau baru habis sekolah hatta mat rempit sekalipun bersama-sama duduk berbincang mengenai kejuruteraan enjin..semuanya tentang enjin..

itu yang dilakukan oleh pengeluar-pengeluar kereta besar dunia..mengumpulkan sebanyak mungkin otak2 manusia dan bersama-sama mencurahkan idea untuk membangunkan enjin..jangan terlalu mudah menghukum mat rempit kerana mereka tidak masuk universiti..kerana mereka juga memiliki fikrah pemikiran yang lebih baik baik dalam bidang penambahbaikkan enjin.."graduated student" jangan terlalu angkuh....berani??

adakah kita hanya terus mampu manjadi negara pengguna? itu persoalan yang agak merumitkan dalam proton..sepanjang usia proton 27 tahun..adakah anda masih memerlukan "tangan" mitshubitsi untuk membantu anda melukis model proton dan ilmu kejuruteraan kereta? atau...adakah "tangan" proton sudah putus hingga terpaksa menggunakan model lancer untuk melariskan jualan? kalau begini keadaannya..sampai kiamat, kita tidak mampu menjadi negara pengeluar..

adakah kita tidak sedar semenjak zaman dahulu lagi kita dieksploitasi? kita menjual minyak sawit kepada negara eropah, dan kita membeli produk yang dihasikan dari minyak sawit dari negara eropah..kita diibaratkan seperti pesawah..pesawah menanam padi..namun membeli beras dari kedai..secara logiknya petani sudah mempunyai bekalan beras melebihi kerana mempunyai sawah..namun begitu hakikatnya..kita malas untuk mamajukan diri sendiri..padahal suatu masa dahulu pesawah dan petani hanya menumbuk padi menggunakan sejenis alat untuk mengeluarkan beras dari sekamnya..

sepanjang madey melaungkan slogan malaysia boleh..apa yang boleh sebenarnya? adakah MALAYSIA BOLEH MENIRU?? sama-sama kita bincangkan di ruangan komen dibawah...


p/s : naka baca lagi tentang INSPIRA? klik di sini

Wednesday, November 10, 2010

BUKTI PEMBUNUHAN KEJAM ARWAH AMINUL


Memetik petikan berita dari malaysiakini

1)Ahli kimia Shaari Desa menunjukkan kepada mereka 32 lubang peluru pada kereta tersebut.

2)Kereta Proton Iswara dibawa ke mahkamah hari ini bagi memudahkan ahli kimia Saari Desa untuk menjelaskan mengenai laluan peluru yang ditemui di kepala mangsa yang berusia 15 tahun itu.

komentar : mengapa perlu ditembak? apa salah arwah aminul?? mengapakah begitu kejam sekali hingga melepaskan 32 das tembakan yang mengenai kereta mangsa...malah hingga kepala mengsa menjadi sasaran..adakah mangsa menembak balas terhadap polis? TIDAK BUKAN???

INI ADALAH KEGANASAN POLIS

kronologi kisah arwah aminul sebelum meninggal dunia..kalau x nampak klik la..zoom bagi besar..jangan jadi buta IT...hahaha

Tuesday, November 9, 2010

PATRIOTIK ATAU RASIS?

ini masalah baru...persoalan mengenai mengapa masyarakat INDIA,CINA kurang menyertai askar...menteri pertahanan kata kurang patriotik..betul ke? meh aku nak soal jembalang dan tok bomoh dalam parlimen..apa kata diorang..jom terjah!!!

1)Jumlah masyarakat Cina dan India yang rendah menganggotai angkatan tentera negara ini mungkin kerana kurangnya “semangat patriotisme”, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

2)Sepanjang 2008 hingga 2009, - 8,151 daripada mereka yang direkrut itu atau 90 peratus adalah Melayu, 26 orang atau 0.29 peratus adalah Cina, 82 orang atau 0.91 peratus India manakala 795 atau 8.8 peratus adalah bangsa-bangsa lain termasuk kalangan bumiputera dari Sabah dan Sarawak.“Kementerian mendapati pembabitan bukan Melayu, khususnya di kalangan masyarakat Cina dan India di bawah tahap yang memuaskan.”

Selain kekurangan “semangat patriotik”, Zahid berkata ia juga mungkin dipengaruhi faktor-faktor lain.

3)"Saya terkejut dan terluka apabila 'tidak patriotik' tersenarai sebagai faktor kenapa bukan Melayu tidak berminat menyertai tentera.

"Kenyataan itu tidak boleh diterima seolah-olah bukan Melayu ini tidak setia kepada negara," kata Kulasegaran

4)Bagi Khalid Samad (PAS- Shah Alam) pula, beliau yakin bukan Melayu tidak berminat menyertai tentera kerana tidak mahu dipergunakan untuk kepentingan politik Umno.

komentar...yang aku paling setuju ialah kata-kata khalid samad..ini bukan soal pas atau bn..ini pendirian aku sepanjang pengamatan aku dalam bidang politik...kah3...aku mendapati bahawa askar,polis sering diperguna dalam politik sempit mereka melalui undi pos..malah telah ada dakwaan bahawa sebilangan askar tidak mengundi dan tidak tahu siapa yang mengundi untuk mereka..tapi apa yang peliknya, peratusan mengundi sentiasa tinggi..macam mana SPR? main ikut belakang ke? (ini bukan pasal anwar) UMNO-BN pandai tuduh orang je...hahaha

pada aku mengapa masyarakat bukan melayu tidak mahu menganggotai askar bukan kerana soal tidak patriotik dan tidak sayang pada negara..tapi sebilangan besar mereka sedar bahawa askar sering diperguna oleh kerajaan umno..lihat saja bila mana rakyat turun ke jalanan..segala macam polis dan FRU dikerah untuk menghalang rakyat memprotes..adakah mereka(cina,india) sanggup berbuat demikian pada bangsa sendiri? sudah tentu jawapan mereka : TIDAK!..KAMI BERAKAL...

tapi, ingat..saya bukan mengatakan bahawa askar itu bodoh..saya menghargai jasa dan keringat mereka menjaga negara..malah ramai ahli keluarga saya bekerja sebagai polis dan askar..namun kita harus sedar bahawa kerajaan menyebabkan kaum india dan cina tidak mahu terjebak ke lembah pengkhianatan kerajaan..malah kaum india dan cina sanggup manjaja kuih di jalanan dari menambak kejam kaum sendiri seperti kes ARWAH AMINUL RASYID..

dan ini jelas..ia adalah satu sentimen perkauman yang dimainkan oleh UMNO-BN... tapi bila kita perjuangkan hak melayu..tidak pula dikata rasis..pelik sungguh mereka ini....sekarang anda sudah jelas??


HIDUP meLAYU..KAH3...

p/s : ini adalah komentar peribadi penulis.....cuma yang atas je di petik dari malaysiakini..supaya anda jelas apa yang dibincangkan di parlimen..

NASIB ADIKKU ARWAH AMINUL

hmm...pistol apa la yang polis guna ni..peluru pun x dapat dikenal pasti sebab peluru rosak teruk..aku belum penah lagi tembak orang..hahaha..so aku xtaw macam mana kesan peluru jika kita menembak orang nih..pape pun....

sahabat2 ku..bersama-sama kita kecam KEGANASAN POLIS...hak rakyat perlu dijamin...semoga roh arwah dicucuri rahmat...insyaALLAH

PM MAKIN SEMBUH, KE SEMPUT??

Berita mangkhabarkan bahawa PM semakin sihat..dan penyakitnya adalah CHICKEN POX..anda percaya ke? aku mula2 percaya jugak..pastu rasa macam x nak percaya pulak..

mana x nye..kalau baca dalam malaysiakini..ada melapor kan beberapa doktor pakar merawat najib seorang..aku makin pelik..aku tengok orang lain kene chiken pox pergi klinik biasa je..dah la sekali pergi je..xde pulak nak buat rawatan susulan sampai berpuluh kali..satu lagi yang peliknya..xkn la tua2 baru nak kena chiken pox..aku rasa makin tertipu dengan media keparat ni..hurmmm....

jadi korang rasa ape penyakit pm ni?? sakit nak mati?? atau ada satu agenda baru yang cuba disorokkan kepada rakyat dengan mengaburinya tentang kesihatan pm..walhal sakit tentang penyakit ayam je...hahaha..n..aku x nampak pulak n terjumpa pulak video pasal najib sakit ni..yang ada gambar2 je..x boleh buat sidang media ke?hahaha..kan UMNO suka buat sidang media...

xpelah..kita tunggu je apa keputusannya..yang pasti..makin mencengkam kuasa rosmah semenjak najib sakit..

p/s : hidup rakyat!!

IKLAN : SELEPAS TV3..FINAS PULA...

Sekali lagi kita di bisingkan dengan masalah iklan..kalau pada Hari Raya Aidilfitri dulu mengenai budaya-budaya kristian ( jangan silap paham..ini bukan budaya orang puteh) yang meresap masuk ke dalam agama islam, hari ini mengenai masalah pertukaran agama pulak..ape masalah yang sebenar ni? aku pun blur~~..tengok la video ni dulu...hehehe..



owh ini video nya..dah tengok? pe komen anda?

pada aku...masalah menggalakkan pertukaran agama tidak wujud sebab setelah berabad kita tinggal di bumi malaysia ini..lupakah kita bahawa orang india x semestinya hindu, orang cina x semestinya buddha, orang islam x semestinya kristian....

orang islam x semestinya kristian?? ye..sebab masih ada orang melayu yang beragama islam dan ramai orang melayu beragama kristian..itu adalah realiti yang terpaksa kita hadapi..jangan terlalu enak dibuai perlembagaan negara bahawa melayu mesti agama islam..itu tidak benar..saya bukan nak memerli agama islam dan kristian..itu pegangan dan kepercayaan kita masing-masing..tetapi buat kawan2 yang dahulunya islam tetapi sekarang kristian..bertaubat lah sementara pintu taubat masih terbuka..

berbalik kepada iklan..hehehe..iklan oleh mufti jap td...adakah kita juga lupa bahawa populasi masyarakat cina islam adalah lebih basar daripada populasi rakyat malaysia? adakah kita lupa bahawa sebahagian besar orang india di kawasan utara beragama islam..mungkin mereka (orang india) datang ke sini sudah memeluk islam..

tapi adik...dalam iklan tu family dia(orang india) tu semuanya beragama hindu..yes..memang beragama hindu..tp apa salahnya? dalam video ni jelas memaparkan kehidupan sebenar seorang muallaf..di pulau keluarga..kebajikan tidak dihiraukan keluarga..ditekan dan dihina..ini realiti..tapi sampai bila kita perlu rasis dalam agama? dan di dalam iklan tu kita dapat lihat..bahawa akhirnya mereka bersatu..dan ini hikmahnya..suatu masa,mereka pasti menerima muallaf kerana mereka adalah keluarga..memiliki darah daging yang sama..nabi muhammad s.a.w sendiri mewajibkan kita mentaati kedua ibu bapa walau mereka berlainan agama,namun jika mereka menyuruh kita membuat perkara yang dilarang agama..janganlah kamu mengikutnya

sedangkan nabi muhammad s.a.w sendiri melawat jirannya yang selalu melemparkan najis unta dan sampah apabila jirannya itu sakit..kita?? orang islam wajib menerima bukan islam, kerana kita hidup dalam dunia yang sama..yang penting..hati mau baik..hehehe

BERSIH 2.0


Kami, jawatankuasa induk BERSIH 2.0 ingin menjemput anda untuk bersatu bersama-sama kami dalam melanjutkan usaha ke arah pilihan raya bersih dan adil. Banyak lagi yang perlu dilaksanakan dan BERSIH 2.0 memerlukan sokongan dan bantuan anda dalam memastikan misi Malaysia yang demokratik menjadi realiti.

BERSIH 2.0 percaya hanya menerusi pilihan raya yang bersih dan adil sahaja seseorang warganegara mampu mengenalpasti hala tuju mereka dan berharap pihak yang dipertanggungjawabkan dalam melaksanakan sesebuah pemilihan itu bertindak dengan telus dan berkesan. Perjalanan untuk reformasi pilihan raya adalah ranjau di dalam proses demokratik bagi mendapat kedaulatan undang-undang dipulihara, hak asasi manusia dilindungi, urustadbir baik dan pengelastarian di dalam pembangunan Negara. Sebagai waraganegara kita boleh menjadikan impian ini satu kenyataan.


Isu-isu utama di dalam reformasi pilihan raya termasuk

1. Pembersihan sepenuhnya senarai pemilih bagi memastikan sebarang penipuan disisihkan dan senarai pemilih yang penuh dengan integriti.

2. Penggunaan dakwat kekal (seperti yang dijalankan di Indonesia dan India) bagi menghalang pengundian berganda.

3. Reformasi di dalam pengundian pos dengan memansuhkan senarai pemilih yang berasingan yang sedia ada bagi pengundi-pengundi pos dan juga untuk menjadikannya sistem yang lebih fleksibel bagi semua pengundi – di dalam mahu pun di luar Negara , dengan alasan munasabah untuk memilih untuk menjadi pengundi pos.

4. Akses media yang bebas dan adil untuk kesemua parti yang bertanding, termasuk: (a) media akses yang bebas terhadap media milik kerajaan terutamanya televisyen dan radio; (b) akses pembayaran (iklan politik) adil di dalam media swasta; dan (c) peruntukan di dalam hak untuk menyerang balas terhadap kesemua parti yang bertanding dan wakil-wakil yang bertanding yang sebelumnya mendapat liputan negatif di dalam laporan-laporan berita.

5. Tempoh kempen minima 21 hari yang bermakna.

6. Amalan-amalan adil dan professional di dalam persempadanan kawasan supaya mengurangkan pembahagian yang tidak adil (malaportionment, gerrymandering) yang seterusnya menyebabkan pembahagian kerusi dan undi yang tidak seimbang.

7. Pendaftaran otomatik untuk semua pengundi yang layak.

8. Pengurangan kelayakan umur pengundi dari 21 tahun kepada 18 tahun.

9. Reformasi di dalam urusan kewangan pilihan raya bagi memastikan ketelusan dan menghadkan kecenderungan terhadap politik wang.

10. Pentadbiran yang tidak berat sebelah di semua peringkat kerajaan sebelum, selepas dan semasa pilihan raya kecil bagi badan perundangan di peringkat persekutuan mahupun negeri.

11. Menegaskan hak semua pelajar berumur 18 tahun ke atas, yang mengambil bahagian di dalam politik di dalam dan di luar kampus.


BERSIH 2.0 menghargai sumbangan yang dicurahkan oleh kumpulan awal BERSIH dengan agenda reformasi yang dibawa mereka. BERSIH 2.0 kini dilancarkan sebagai gabungan kumpulan masyarakat yang tidak berpartian. Ia merupakan sebuah gerakan rakyat biasa yang ingin memastikan hak kepada pilihan raya yang bersih dan adil seperti yang dijamin oleh undang-undang. Undian dan suara kita mestilah diutamakan.

Dengan ini, kami, dengan rasa rendah diri ingin menjemput anda dan organisasi anda untuk bersama-sama kita dalam memastikan pilihan raya akan datang dan masa depan kitabersih, adil dan demokratik.

Butir-butir pelancaran seperti berikut:

Tarikh : 10 November 2010 (Rabu)
Masa : 8.30 p.m. – 10.30 p.m.
Tempat : Dewan Sivik PJ, Jalan Yong Shook Lin, Petaling Jaya.

Sila bawa ahli-ahli dan rakan anda ke pelancaran ini nanti. Anda boleh berhubung dengan Nurul at 03-77844977 untuk maklumat lanjut.





p/s : sekadar membantu kempen bersih..tolong hadir..menyatakan sokongan anda untuk proses pendemokrasian yang bersih dimalaysia..jangan tangguh2 lagi..inilah masanya..

Monday, November 8, 2010

JAWAPAN ZAMBRY KEATAS KESYIRIKANNYA..

MAAF..DI COPY DAN PASTE DARI BLOG MILO SUAM

Rasanya ramai dah mengetahui tentang isu Menteri Besar Perak yang dikatakan terlibat di dalam merasmikan upacara khurafat atau sesat di dalam satu program memasang tiang di Negeri Perak. Bagi yang tidak mengetahui isu ini sila klik link ini upacara sesat Di dalam satu kenyataan media beliau (Zambry Kadir) menafikan penglibatan beliau di dalam upacara sesat tersebut.

Zambry mengatakan bahawa media telah memutar belitkan gambar beliau untuk dijadikan isu, menurut Menteri Besar itu, beliau sekadar menolong menaikkan kembali daun yang jatuh ketika upacara itu. Malah dia tidak terlibat langsung dengan upacara sesat tersebut. Tapi sayang mungkin Menteri Besar itu tidak sedar ada pihak yang merakam video semasa peristiwa tersebut.

yang ni original aku tulis..hahaha

aku pun x pasti tentang keaslian kata-kata zambry..namun ini yang aku boleh petik setakat ni..zambry2..kalau korang nak tgk balik video tu..ada kat SINI

SIAPA KATA PAS X BANTU MASA BANJIR?

mengapa perlu berlakon? adakah untuk menunjukkan sikap baik pada rakyat? ahh....rakyat mampu menilainya..setelah berhari-hari kedah banjir..baru hari ini kerajaan kedah menjelaskan tentang banjir..nampaknya banjir makin surut..hahaha

dan sekarang kita tengok apa yang orang pas di kedah bagi taw..

Exco kerajaan negeri, Datuk Phahrolrazi Zawawi berkata, soal kerajaan negeri tidak membantu mangsa banjir tidak berbangkit langsung di negeri ini."Yang menjadi masalah adalah media yang tidak membuat liputan untuk kerajaan negeri," kata beliau.


"Kerajaan negeri menyediakan bantuan untuk diagihkan kepada mangsa banjir termasuk sumbangan daripada PAS sendiri, wakil-wakil rakyat dan sumbangan orang ramai," kata Mahfuz.

"Media juga memberikan laporan yang tak betul. Kata tak ada pemimpin Pakatan Rakyat yang turun dan sebagainya. Media tak pernah pun ikut kita. Kita pun tak fikir waktu banjir ini nak panggil media, tak sempat nak tunggu media datang untuk kita redah kawasan banjir.

umno-bn ni memang suka panggil media..nak tolong pakcik lintas jalan pun kalau boleh nak panggil media..nak bagi taw bahawa baiknya UMNO sebab pimpin tgn org tua nk lintas jalan..PAS pernah ke buat? jangan buat liputan media yang menyebabkan orang barasa muak dengan kita..

apa yang penting..buat kerja dengan ikhlas..x perlu menunjuk bahawa kita kerajaan yang baik..kerana rakyat yang akan menilainya..dan mereka akan menghukum pada tiap kali pilihan raya...hahaha

p/s : jangan nak bodoh kan rakyat...

BUKTI LAGI BERLAKUNYA SIKAP RASIS DALAM JIWA ORANG MELAYU..



BEGINIKAH SIKAP ORANG ISLAM? MANCERCA ORANG YANG BERAGAMA SELAIN DARI AGAMA ISLAM..

MACAM MANA ORANG BUKAN ISLAM INGIN MEMELUK ISLAM JIKA SIKAP ORANG ISLAM SEBEGINI RUPA...

SEPATUTNYA KITA MENGAJAK KEPADA ISLAM..BUKAN MEMFITNAH MEREKA AKAN MENENTANG DAN MENINDAS KITA..

p/s : anda fikirkan..banyak nye rasis..hahaha

RASIS DAN HALATUJU MALAYSIA

sebelum aku cerita lebih lanjut..tengok dulu iklan ni...



walaupun pada akhirnya adalah iklan ubat gigi..apa yang aku ingin petik disini bukan soal memberus gigi sebelum dan selepas tidur..tetapi soal rasis..

persoalan rasis telah menjadi persoalan pokok di hampir semua negara di dunia kerana semua kawasan mempunyai berbilang bangsa dan bahasa..negara-negara yang membangun seperti malaysia,thailand, dan india banyak dipengaruhi oleh soal perkauman..malah negara yang sudah lama merdeka dan maju seperti amerika pun tidak terkecuali dengan rasis..

mengapa ada rasis? adakah memang sifat manusia untuk ragu-ragu dan mempunyai syak wasangka kepada orang yang bukan serumpun dan tidak berbangsa sama? ya..itulah puncanya..kita bergitu susah untuk berhubung atau berkenalan dengan mereka yang berlainan bangsa kerana adanya sifat bersangka buruk..adakalanya bersangka buruk itu perlu untuk mengelakkan kita di ambil kesempatan..namun,mengapa kita perlu bersangka buruk pada mereka yang berlainan warna kulit?

contoh yang paling mudah dan dekat ialah kaum melayu, kerana melayu merupakan kaum majoriti di malaysia..kita masih beranggapan bahawa jika seorang anak gadis berkahwin dengan mat indon itu seolah-olah memalukan keluarga..kita merasakan anak melayu yang berkahwin dengan bangla itu tiada arah tuju..sedangkan bila anak melayu berkahwin dengan mat salleh dari german dan perancis kita berbangga..

mengapa timbul sikap sebegitu? ia gara-gara rasis...itu lah rasis pada aku..sepatutnya kita adalah sama..hitam,putih,koko,putih kelabu, semuanya sama..yang penting hati mau baik..

p/s : racism is soo yesterday

Sunday, November 7, 2010

KEADAAN KESIHATAN NAJIB [TERBARU]

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Ahad dibenarkan keluar Hospital Kuala Lumpur (HKL) setelah dimasukkan ke hopital itu sejak Khamis lepas.

"Beliau respon baik terhadap rawatan yang diberikan dan kini boleh mengikuti diet biasa," kata Ketua pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican dalam kenyataan pada hari Ahad.

Najib pada mulanya dirawat kerana cacar tetapi pada Khamis lepas beliau dimasukkan ke hospital itu ekoran rasa tidak selesa dalam perut disebabkan ulser dan gastritis ringan.

Dr Mohd Ismail berkata cacar air pulih dengan baik dan para doktor menasihati beliau agar berehat di kediaman.

Perdana Menteri dijadual mengikuti pemeriksaan perubatan dalam masa beberapa hari, kata beliau.

Beliau juga berkata Perdana Menteri mengucapkan terima kasih kepada semua kakitangan perubatan HKL dan doktor peribadinya kerana dedikasinya dalam tidak terhingga dalam menjaga kesihatan beliau.-7/11/2010

Najib bersemangat tinggi, semakin beransur sembuh, kata Ketua Pengarah Kesihatan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak bersemangat tinggi dan terus menunjukkan tanda-tanda semakin sembuh, kata Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Mohd Ismail Merican, Sabtu.

Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata kesan lesi akibat cacar air pulih dengan baik dan simptom gastritis telah pun dapat diatasi.

"Beliau kini mengikuti diet biasa," katanya kepada Bernama.

Mohd Ismail berkata Perdana Menteri dijangka dibenarkan keluar dalam beberapa hari lagi.

"Datuk Seri Najib mengucapkan terima kasih kepada pengirim ucap selamat yang mendoakan beliau supaya cepat sembuh," katanya.

Najib dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur sejak Khamis untuk pemeriksaan lanjut selepas beliau mengalami rasa tidak selesa dalam perut. – 6/11/2010

DIPETIK DARI AGENDA DAILY

BANJIRNYA KERAJAAN KEDAH

KEDAH BANJIR ?

biasa la tu..sebelum ni pun pernah je banjir..apa yang x biasanya bila kerajaan negeri kedah yang banjir..dibanjiri dengan desakan dan komen dari Barisan Nasional..hehehe..ini luar biasa...

apabila berlakunya banjir tersebut..kerajaan pakatan di kedah, tidak habis2 habis di serang oleh BN untuk membantu rakyat negeri kedah..dari soal sedalam-dalam seluar dalam hingga ke soal bekalan air..habis didesaknya..malah mereka mendesak agar kerajaan negeri tidak lepas tangan dan tidak boleh serah pada kerajaan pusat..ye, betul ini tugas kerajaan negeri..dan terima kasih atas nasihat BN..


namun, kalau dahulu, kerajaaan persekutuan ada beri peruntukan khas untuk banjir seperti di kelantan dan terengganu...mengapa apabila kedah banjir sekarang x ada? adakah kerana soal pilih kasih? atau kerajaan persekuatuan dah pokai? itu hakikatnya..tidak lain dan tidak bukan..ini adalah mainan politik..untuk menunjukkan bahawa kerajaan pakatan di kedah tidak mampu menolong rakyat..namun, adakah BN menolong rakyat? YA..MENOLONG HARGA BARANG NAIK...

p/s : bestnye main air banjir..

NAJIB SAKIT APA SEBENARNYA?

Najib sakit apa sebenarnya? setelah berhari-hari rakyat menunggu..namun tiada jawabnya..mengapa setelah lebih 3 hari najib "kesakitan",namun tiada khabar berita..seolah-olah najib sudah tenat...

mengapa mahu disorokkan status kesihatan Perdana Menteri? kalau sebelum ini..apabila mana2 pembesar negara sakit..x henti-henti media duk lawat kat hospital..ini pelik..xde gambar pun..hmmm...penyakit apa nih??

adakah ini satu helah atau taktik??hahaha..aku rasa ada mungkinnya..ataupun sengaja dia menghilangkan diri...kemana? siapa yang mengetahui? mungkin ini adalah satu helah untuk menutup kekejaman kerajaan apabila menaikkan harga minyak RON 97 baru-baru ini..sepatutnya PM yang melakukan tugas untuk memberitahu rakyat jelata bahawa harga minak naik..namun, tiba2 sakit...dan "suami"nya si rosmah yang mengambil alih segala tugas najib..

siapa rosmah ni? timbalan PM ke? hairan....sepatutnya semua lawatan rasmi PM yang tidak dapat dihadiri oleh PM sendiri mesti diserahkan kepada TPM..namun, apa yang berlaku? rosmah yang menggantikannya..ini adalah salah guna kuasa..adakah najib terlalu takot untuk membenarkan TPM mengambil alih tugasnya disebabkan oleh desakan rosmah? siapa yang mengetahuinya.....

MALAYSIA DIPERINTAH SUAMI ISTERI...hahaha

p/s : YA ALLAH...sihatkan lah najib...

UCAPAN RASIS DATUK JOHARI



Kesombongan Datuk Johari dengan undi dari kaum cina dan india..ini cukup membuktikan bahawa parti mana yang rasis sebenarnya..parti mana yang selalu memainkan isu perkauman demi politik sempit..

mengapa hanya undi orang melayu sahaja diperlukan? adakah kaum cina dan india bukan pengundi? ataupun kaum lain boleh diaabaikan walau mereka mempunyai hak sebagai rakyat malaysia...

p/s : anda yang menilainya...betapa teruknya mereka..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...