Wednesday, November 24, 2010

POLIS HANYA DIBEKALKAN PISTOL AIR

image
Keluarga Ho Chei Hang, 32 mendakwa wujudnya perbuatan khianat ketika lelaki itu ditembak polis pada 16 November lalu.

“Ini salah guna kuasa dan menembak sesuka hati,” kata peguam Keppy Wong, yang bercakap bagi pihak keluarga mangsa di pejabatnya di Pandan Indah hari ini.
Wong percaya tindakan polis berkenaan adalah tidak wajar kerana tiada senjata api mahupun sebarang jenis dadah yang dijumpai di kereta mangsa.

Peguam itu juga mendakwa Ho tidak diberikan sebarang amaran ketika anggota polis yang tidak berseragam dan mengenalkan diri mereka melepaskan tembakan. Mereka juga dikatakan tidak melepaskan tembakan amaran mahupun cuba menghalang kereta yang dipandu oleh mangsa

KOMENTAR : hahaha..lepas ni..KEMENTERIAN PERTAHANAN dan KEMENTERIAN KESELAMATAN DALAM NEGERI perlu bersepakat untuk melulskan akta supaya polis dibenarkan menggunakan pistol sebenar..

ini kerana..polis hanya dibekalkan pistol air dan ini menyukarkan pihak polis membanteras jenayah..disebabkan pistol air..polis terpaksa menembak bertalu-talu hingga habis basah orang yang ditembak..malah, polis juga terpaksa menembak terlebih dahulu supaya penyerang berasa malu kerana bajunya telah basah.

oleh itu..saya menyeru agar parlimen membahaskan akta baru untuk membenarkan polis menggunakan pistol sebenar supaya polis hanya perlu menembak sekali sahaja sebelum penyerang keluar dari kenderaan..ini juga perlu untuk mematikan saksi utama kes supaya forensik dan penyiasat boleh melakukan kerja dengan cuai seperti kes INI…..hahahaha

3 comments:

  1. salam singgah,
    pistol air??? jom baca n3 saya pasal pistol air.. huhu

    ReplyDelete
  2. cian polis malaysia..ish3


    SAYA SUKA BLOG AWAK LA..:D
    http://salemlemo2.blogspot.com/2010/11/saya-suka-blog-awak-la-weh.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...