Monday, November 22, 2010

SEKATAN SIBER?

siber

kan aku dah cakap semalam..hahaha…PAS pun bersetuju bahawa sekatan siber dengan akta hasutan adalah hanya cara UMNO untuk menutup kesalahan mereka daripada dikatuhui rakyat jelata..

nampaknya, hantu dah makan tuan..hahaha..kalau dahulu MADEY,PAK LAH dengan megah mahu rakyat mendapat capaian internet secara menyeluruh kepada rakyat…dan kini, rakyat dengan bijak menggunakan internet untuk mempamerkan salah laku kerajaan..sekarang “ hantu” dah mula memakan “tuan”nya..hahaha

kini, kerajaan sudah mulai takut dengan internet..internet mula menjadi medium utama untuk penyampain berita seharian..medium utama UMNO-BN sudah mula ditolak kerajaan..rakyat mula muak dengan berita yang menghebahkan “kebaikan” kerajaan UMNO-BN..rakyat sudah mulai sedar dan celik..

namun,kerajaan tidak lah sebodoh lembu,tanpa berbuat apa-apa..maka, hasrat kerajaan mahu menyekat semua ini melalui Akta Hasutan siber mula di gerakkan..kerajaan mula mahu menyekat maklumat sebenar tentang salah laku mereka..maka, ada agenda harus dijalankan..apa agendanya? sama2 kita nantikan

adakah dengan terlaksanya garis panduan berkaitan hasutan dalam dunia siber ini mampu menyekat capaian pengetahuan rakyat tentang salah laku kerajaan? itu sama2 kita fikirkan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...