Sunday, November 14, 2010

GENDANG PRU-13 SUDAH BERBUNYI

setelah mengamati perhimpunan agong United Malay National Organisation...parti "taik" britis yang tertinggal oleh British ni..dan perkembangan percaturan politik pembangkang..aku dapat rasa pilihanraya ke -13 akan menjelma tidak lama lagi..mungkin tahun depan? siapa yang tahu..ini melibatkan percaturan politik najib..

mengapa sekarang? kerana populariti najib sudah hampir pulih..banyak cakap2 tentang undi di mulut ahli politik..rakyat sudah mula menerima penipuan UMNO..kalau dilihat..buat masa sekarang..UMNO cuba mendapatkan kemenangan melalui pecahan kaum...tetapi mereka cuba nak bermain di gigi air...sebab najib bimbang kalau rakyat sedar mereka memainkan politik perkauman..ye ke ni? x nk percaya? tengok video ni...



wujud isu perkauman bukan? tapi mereka cuba menjadi baik bila di depan rakyat kebanyakan...


kerana apa? kerana KUASA POLITIK....oleh itu..pelbagai taktik penipuan WAJIB DI LAKSANAKAN...antaranya..



tapi Pakatan harus sedar..matlamat UMNO tidak pernah berubah..yang berbeza adalah taktiknya..jadi, buat masa sekarang..cara terbaik untuk Pas,PKR,DAP ialah hilangkan politik perkauman dan raih undi setiap kaum...bukannya mendabik dada bahawa "Kekuatan politik di tangan Melayu"..ini jelas politik perkauman seperti UMNO..

oleh itu Pas wajib berubah..menerima kepelbagaian agama dan kaum dalam mendapatkan undi..jangan terikut dengan HIDUP MELAYU ciptaan UMNO...sebab ini akan merosakkan Pas di mata rakyat..Jangan terlalu taksub untuk mendapatkan undi mengikut pecahan kaum kerana ini menyebabkan semangat perkauman semakin menebal dalam masyarakat..

p/s : pakatan rakyat : SELAMAT BERJUANG.....umno : SELAMAT BERSANDAR DIKUBURAN...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...