Thursday, November 11, 2010

MASIH ADA MANUSIA


Memetik berita dari malaysiakini

1)Seorang inspektor forensik menitiskan air matanya ketika memberitahu perbicaraan Aminulrasyid Amzah mengenai kedudukan mayat remaja yang mati ditembak oleh polis itu.

2)Sebelum itu, beliau memaklumkan mahkamah bahawa kedudukan mayat Aminulrasyid amat menyedihkan dan percaya ia telah dialihkan. 3)Katanya, beliau terlihat darah mengalir keluar dari hidung mangsa dan terjumpa sebutir kelongsong peluru di rumput, kira-kira lapan kaki dari kereta. Kelonsong peluru itu dipercayai yang terakhir ditembak yang meragut nyawa remaja itu.


komentar : masih ada "manusia" rupanya...seorang lelaki yang pada aku seorang yang "gentleman", berupaya menangis atas kematian seorang remaja muda..apa yang aku nak komen bukannye mengenai forensik menangis..tetapi tentang arwah aminul...

nampakknya sudah terbukti mayat arwah aminul telah dialih..mengapa perlu dialih? sepatutnya, jika sebarang perkara berlaku, hanya forensik dibenarkan menyentuh dahulu...tapi sebelum forensik tiba...mayat sudah di alih??? ada yang x kene ni..adakah kerana ingin menghapuskan bukti? atau ingin menambah lagi kesengsaraan mayat? atau sebelum arwah ditembak..arwah telah dipukul terlebih dahulu?

pada aku kes ini adalah kes SALAHLAKU TATATERTIB POLIS & KEGANASAN POLIS...

diharapkan nasib arwah dapat dibela seadilnya..bersama kita doakan agar roh arwah dirahmati mengikut agama masing2...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...