Sunday, October 24, 2010

NIKMATNYA PILIHANRAYA KECIL

projek tipu rakyat


hahaha..bila ade je pilihanraya kecil, maka berlimpah ruah la rezeki dikawasan tersebut...malah, di galas penduduknya sudah merasa sikit2..hehehe..tp betul ke projek perumahan ini nak tolong rakyat??

cuba la baca di berita harian online kalau nk taw lebih lanjut...sebenarnya, projek perumahan tu akan dijual pada harga RM33,000-RM35,000...kah3...kene beli rupanya..aku igt dapat free..macam ni ke nak tolong rakyat??

tolong bagi pinjaman..pastu bayar la balik...aku igt free..hairan..setahu aku, org yg x de umah ni samada org tu memang xde tanah tapi ada duit dan duduk dirumah sewa ataupun memang xde tanah,duit dan hidup merempat...macam mana dengan orang miskin tegar yang hidup merempat?? adakah mereka layak beli dan wajib bayar? sedangkan mereka xde duit..

ini yang menariknya tentang projek BN untuk "MEMBANTU" rakyat..padahal mereka memeras ugut rakyat..sepatutnya, kalau duit cukup nak bina menara warisan 100 tingkat,maka rumah ni boleh la ko bg free umah tu pada rakyat yang miskin..

ini x...kononnya negara maju..bangga boleh buat menara tinggi..tp rakyat hidup merempat dikaki lima,tidur di perhentian bas, dan anak2 kecil tidak ke sekolah..adakah itu negara maju??

lihatlah, kroni2 dengan senang memerah duit rakyat dikala rakyat menangisi kesusahan yang dialami..


p/s : malaysia negara kelas ke-3...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...