Tuesday, October 19, 2010

HAMIL : GURU ATAU PELAJAR


dipetik malaysiakini

hahaha..pelik2....di Manama, guru dipinta agar tidak hamil bagi mengelakkan kesan negatif yang boleh menjejaskan prestasi kerja...kah3...woit!! lawak gila babi...pastu cikgu xleh ada anak ke? menentang fitrah manusia betol..sape la xnk anak...bangang punya arahan..alasannya untuk meningkatkan standard pendidikan negara...hahaha..idea kuno la... (boleh check kat malaysiakini)

pada aku, ini adalah satu tindakan yang jelas bertentangan dengan hak asasi manusia dan menindas..kalau macam ni berlaku kat malaysia..aku rasa boleh bilang dengan jari orang nak jd cikgu..dah la bg alasan paling x munasabah..macam la xde alternatif lain nak tingkatkan standard pendidikan..

tapi bila aku ke sebuah sekolah di sebuah negeri bernama Melaka..ni bukan nak cerita pasal parameswara..kah3..tapi pasal sebuah sekolah..kat sekolah tu, cikgu masih dibenar mengandung..DAN PELAJAR SEMUA MENGANDUNG..sekolah jenis apa ni..dengar cerita, anak-anak yang bakal lahir tu "cucu" Ali Rustam..betol ke? huh!! ramai siot...boleh buat team bola..hahaha..itu yang uniknya malaysia...

MALAYSIA KAYA DENGAN BUDAYA YANG X ADA DI NEGARA LAIN..CUTI2 MALAYSIA..jgn lupa pergi melaka dan lawat sekolah terberanak ali rustam..hehehe..

p/s : training la bayi2 tu tuk team bola sepak malaysia..asuh dari bayi baru pandai..kah3...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...